E-mailmarketing

Neem gelijk contact op

Specialist

100% focus

Persoonlijk contact

Korte Lijntjes

Betrokken

Jouw bedrijf centraal

E-mailmarketing

Van een nieuwsbrief tot e-mail automations

Veel mensen denken bij e-mailmarketing aan de nieuwsbrieven die ze vaak ontvangen. Als je het mij vraagt is het alles behalve die nieuwsbrief die jij wekelijks in je inbox krijgt. E-mailmarketing is een tool die ingezet kan worden om jouw achterban te versterken en het maximale eruit te halen. Wat zijn alle mogelijkheden van E-mailmarketing?

Wat wij doen voor jou!

Nieuwsbrieven

Stuur maandelijks, wekelijks of dagelijks een nieuwsbrief uit. Houd je klanten warm en jouw bedrijf top of mind.

Automations

Jouw gehele e-mailmarketing automatiseren? Het kan en het werkt! Stuur aan de hand van gedrag persoonlijke mails naar jouw klanten.

CRM

Houd bij wat jouw bezoekers doen op je website en wat hun interesses zijn. Hierdoor krijg je een overzichtelijk CRM systeem.

Van E-mailmarketing Naar Automation

Marketing Automation gaat nog een stap verder dan de normale e-mails die jij gewend bent. Met Marketing Automation is het mogelijk om geautomatiseerde berichten afgestemd op verschillende acties. Hiermee kan je doormiddel van data de juiste boodschap sturen, naar de juiste persoon op het juiste moment.

Dit klinkt misschien nog een beetje vaag….

Laten we kijken naar een voorbeeld.

  1. Een klant besteld een kaartje bij Greetz voor haar moeder die 60 is geworden.
  2. Een jaar later ontvangt deze persoon een e-mail met een reminder dat haar moeder bijna jarig is en de vraag of ze weer een kaartje wil sturen.


Door de reminder bied je de klant waarde aan en vervolgens stel je voor of deze klant weer een kaartje wil sturen. De e-mail voelt hierdoor persoonlijk aan en geeft daarom veel meer resultaat. 

De toekomst van e-mailmarketing zit zeker in dit soort e-mails. Jouw klant zit te wachten op al die nutteloze nieuwsbrieven, maar wel op relevante e-mails.

E-mail Automation

E-mail Automation zijn op veel verschillende bedrijfsmodellen toe te passen. Het is niet zo dat dit alleen werkt bij bedrijven zoals Greetz.  Zo zijn er voor andere bedrijfsmodellen ook voorbeelden te geven:

  • Na het geven van een webinar een speciale mail voor alle mensen die aanwezig waren.
  • Iemand heeft iets in het winkelmandje gedaan, maar niet afgerekend en ontvangt hierna een melding om de winkelwagen te herstellen.
  • Specifieke e-mails aan de hand van zijn/haar beroep. 
  • Een abonnement loopt bijna af en de klant krijgt een melding om het abonnement te verlengen.
  • Het versturen van een gratis download en vervolgens het sturen van nog meer waarde. 

 

Ben jij benieuwd wat E-mail Automation voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan geheel vrijblijvend een 30 minutengesprek in en dan kijken we er samen even naar.

Wie gingen je voor?

Waarom Funneltje?