E-mailmarketing voor webshops

Specialist

100% focus

Persoonlijk contact

Korte Lijntjes

Betrokken

Jouw bedrijf centraal

E-mailmarketing voor jouw webshop

Van een nieuwsbrief tot e-mail automations

E-mailmarketing is een effectieve manier om te communiceren met je klanten en om je webshop te laten groeien. Met e-mail kun je gericht communiceren met mensen die geïnteresseerd zijn in je producten en diensten, wat kan leiden tot meer verkopen en een grotere klantenkring.

Wat wij doen voor jou!

Nieuwsbrieven / Campagnes

Heb je een uitverkoop of komt er binnenkort een nieuw product in jouw webshop? Laat ons een converterende campagne/nieuwsbrief sturen. En zie jouw omzet door het dak vliegen.

Automations

Automatische e-mails op basis van gedrag? Stuur jouw klanten een e-mail als ze hun winkelmandje zijn vergeten of een bijpassend product.

CRM

Houd bij wat jouw bezoekers doen op je website en wat hun interesses zijn. Hierdoor krijg je een overzichtelijk CRM systeem.

Van E-mailmarketing Naar E-mail Automation

Het automatiseren van e-mails gaat nog een stap verder dan de normale e-mails die je gewend bent. Met E-mail Automation is het mogelijk om geautomatiseerde berichten afgestemd op verschillende acties. Hiermee kan je doormiddel van data de juiste boodschap sturen, naar de juiste persoon op het juiste moment.

Dit klinkt misschien nog een beetje vaag….

Laten we kijken naar een voorbeeld.

  1. Een klant besteld een kaartje bij Greetz voor haar moeder die 60 is geworden.
  2. Een jaar later ontvangt deze persoon een e-mail met een reminder dat haar moeder bijna jarig is en de vraag of ze weer een kaartje wil sturen.

Door de reminder bied je de klant waarde aan en vervolgens stel je voor of deze klant weer een kaartje wil sturen. De e-mail voelt hierdoor persoonlijk aan en geeft daarom veel meer resultaat. 

De toekomst van e-mailmarketing zit zeker in dit soort e-mails. Jouw klant zit niet te wachten op al die nutteloze nieuwsbrieven, maar wel op relevante e-mails.

E-mail Automation

E-mail Automation zijn op veel verschillende bedrijfsmodellen toe te passen. Het is niet zo dat dit alleen werkt bij bedrijven zoals Greetz.  Zo zijn er voor andere bedrijfsmodellen ook voorbeelden te geven:

  • Welkomstemail voor nieuwe klanten
  • Herinneringen voor afronden van winkelwagens
  • Aanbevelingen gebaseerd op eerdere aankopen
  • Kortingen of speciale aanbiedingen voor terugkerende klanten
  • Beoordelingen of feedback vragen na aankoop
  • Verjaardags- of verjaardagscadeau-emails
  • Informeren over nieuwe producten of diensten
  • Upsells of cross-sells naar gerelateerde producten
  • Een kortingscode sturen naar klanten die al lange tijd niets hebben gekocht

Benieuwd naar wat Smart Flows voor jouw webshop kan betekenen? Plan een gesprek in via de knop hieronder!

P.S. wist je dat de webshops waar wij mee werken gemiddeld 20-30% omzet uit e-mailmarketing halen? 

Wie gingen je voor?

Waarom Funneltje?