Hoe lanceer je een product binnen jouw e-maillijst?

Martijn Sietsma

Martijn Sietsma

E-mail Marketing Automation Specialist

Hoe lanceer je een product binnen jouw e-maillijst?

Een product lanceren is niet iets wat je zo maar doet. Daar moet even over na gedacht worden en er moet een plan worden getrokken. Toch kan het toch best simpel zijn. In dit blog leg ik je uit hoe je een product lanceert doormiddel van 3 simpele stappen.

1. Aboard the hype train

Een product lancering begint al voordat het product echt gelanceerd wordt. Dit doe je doormiddel van de eerste “hype e-mail”. Het doel van deze e-mail is het enthousiast maken van de lezer voor de komende lancering. Maar Martijn, hoe doen we dat dan? Nou, dat ga ik je zoals altijd gewoon uitleggen met een voorbeeld.

  • Bedenk het probleem dat jouw product gaat oplossen.

    Mail:

  • Introduceer een probleem
  • Benoem het probleem
  • Laat weten dat hier binnenkort een oplossing voor komt en dat de lezer zijn inbox in de gaten moet houden op xx datum.

2. To the Moon (lancering)

Het is tijd om nu jouw product te gaan lanceren. Dit doe je als volgt:

  • Beschrijf het probleem
  • Benadruk de pijn van het probleem
  • Benoem de oplossing
  • Introduceer je product
  • Benoem dat er maar een x aantal voorradig is.

3. Het product verkoopt snel!

Dan is het nu tijd voor de laatste e-mail van de lancering. Met deze mail herinner je iedereen weer even aan jouw nieuwe product en waarom deze persoon dit product moet hebben. Vervolgens vertel je dat het niet lang meer duurt tot het product helemaal uitverkocht is. Dit geeft een aantal lezers het laatste zetje om dan nu toch over te gaan tot een aankoop. 

Bij het aanhouden van deze drie stappen heb je de basis te pakken van een goede productlancering. Er zijn misschien meer kansen te vinden in jouw markt, maar deze drie stappen bieden een stabiele basis voor elke productlancering. Ben je nou benieuwd of er nog meer kansen voor jou liggen op het gebied van e-mailmarketing? Neem dan contact op of plan een gratis adviesgesprek in.

Aangezien je zo ver bent gekomen in mijn blog is er aan de rechterkant een pop-up gekomen. Hier kan jij je inschrijven voor wekelijkse e-mailtips en ben je op de hoogte van alle nieuwe dingen rondom e-mailmarketing.

 

Meer blogs?

Leer alles over e-mailmarketing!